Casemanagement

“Een objectieve aanpak van langdurig verzuim waar iedereen beter van wordt”

De casemanager voert de regie bij langdurig ziekteverzuim. En is expert op het gebied van verzuimbegeleiding, arboregeling en de Wet Verbetering Poortwachter (WVP). Als werkgever en langdurig zieke werknemer een Plan van Aanpak hebben gemaakt, vervult de casemanager de rol van procesmanager en zorgt ervoor dat het plan wordt uitgevoerd. We spreken van langdurig verzuim als het verzuim langer duurt dan zes weken.

De werkgever heeft de keuze tussen een interne of externe casemanager. Het voordeel van een externe, onafhankelijke casemanager is dat zij beide partijen op tekortkomingen en mogelijkheden kan wijzen, zonder emotioneel betrokken te zijn of persoonlijke voorkeuren te hebben. Voor een P&O-er of leidinggevende is het veel lastiger om daadkrachtig en objectief op te treden bij verzuimsituaties. Bovendien is de externe, professionele casemanager altijd op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving.

Wat de casemanager voor u kan doen:

  • adviseren over alles wat met verzuim te maken heeft;
  • de regie nemen;
  • verzuimanalyses maken;
  • verzuimbeleid ontwikkelen;
  • administratieve processen begeleiden;
  • dossieropbouw;
  • schade door verzuim reduceren.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via:

 

085 888 0 886
info@dezaakhermelink.nl